Clara hanterar alla sorts produkter och tjänster. Även blandat artiklar och tjänster i samma verksamhet.
Alla kan göra det. Exempelvis tillverkande verksamheter, försäljning av varor, utförda tjänster, uthyrning mm.
Nej det säljs i moduler som anpassas efter varje unik verksamhet. Vi kan även göra specialanpassningar om det skulle behövas till just Er verksamhet.
Alla företag är unika och vi behöver få en överblick över hur just Er verksamhet fungerar. Detta för att ta fram ett förslag på vad Clara kan underlätta i ert dagliga arbete och till vilken kostnad.
Ja det får ni absolut. Vi hjälper till att importera bl a artiklar, kunder, leverantörer, statistik från ert nuvarande system till Clara.
Clara är ett komplext system och för att ni ska kunna utnyttja systemets alla funktioner fullt ut så kräver det en del handpåläggning från er sida. Givetvis importerar vi och fyller i så mycket som möjligt innan uppstart för att minska ert arbete så mycket som möjligt.
Ja det är en av de stora vinsterna med att använda Clara. Ni slipper lägga in web ordrar manuellt, faktureringen sköts helt automatiskt inklusive bokföringen av fakturorna, ni slipper mycket papper och manuellt arbete.
Ja Clara är komplett system där ni får kontroll över lagersaldo, orderhistorik ner på personnivå, lagerplatshantering, statistik mm. Ni kan även koppla digitala hyllkantsetiketter till artiklarna om ni har en butik. Priserna uppdateras då omgående på hyllkantsetiketterna om ni gör en prisjustering i Clara.
I dagsläget rekommenderar vi Fortnox då Clara kan integrera med dem.
Order skapas i Clara. När ordern har slutförts och en följesedel har skapats så sköter systemet resten. Dvs faktura skapas i Clara och den skickas sedan över till Fortnox där den bokförs automatiskt. Fakturan skickas med det sätt som vi fyllt i på kunden, antingen via PDF till mail, e-faktura eller brev.
Nej, du kopplar dig till Ekopost som skriver ut fakturorna, lägger dem i kuvert och frankerar och sedan skickar dem till kunderna till en kostnad som är mindre än vad ett vanligt porto kostar.
När Clara har skickat över fakturorna till Fortnox så bokförs fakturorna, enligt den mall som skapats, automatiskt. Har ni sedan valt att ha OCR styrda inbetalningar så läses inbetalningarna in automatiskt från Er bank till Fortnox.
En inköpsorder skapas antingen manuellt om du vet vad du vill beställa eller utifrån beställningspunkter och då får du ett förslag på vad du ska beställa.
Ja. Inköp och försäljning uppdaterar lagret så att du lätt kan se en aktuell lagerstatus. Inventering ska ju göras minst en gång per år och görs lätt genom att scanna streckkoderna på artiklarna.
Vi samarbetar med Kaxig AB som tar fram en hemsida till er. Hemsidan byggs upp på det sätt som ni vill ha den. Med detta kopplas även hemsidan till Clara.
Er kund gör en order på hemsidan, det kan vara en befintlig kund som ska faktureras eller en okänd privatperson. Är det en privat person får de betala via Klarna eller Swish när de slutför beställningen medan den befintliga kunden får en faktura. När kunden tryckt på beställ så skapas det automatiskt en order i Clara.
Nej, prisjusteringar görs endast i Clara. De förändringar som sker i Clara uppdateras i realtid på hemsidan.
Hittar du inte den info du behöver här eller om du behöver support.
Vänligen kontakta oss.
Vi använder följande fjärrstyrningsprogram för att supporta er.
Klicka på logon till höger för att ladda ner programmet.